Wednesday, April 1, 2009

* Minor in Soca *

Akhir-akhir ini saya betul-betul terfikir untuk buat minor. Minor in Sociology.. Subjek Intro. to Sociology yang saya pelajari pada semester ini sangat menarik, lantas membuatkan saya terdetik untuk memanjangkan tempoh degree saya..


"Selagi masih ada peluang untuk belajar, manfaatkanlah.."

Begitu hati ini berbisik.. Susah benar untuk saya membuat keputusan ini.. Masih tercari mana-mana sahabat yang juga berminat untuk minor dalam Sociology. Rasa takut pula seandainya keseorangan menjadi pelajar IRK di daerah itu nanti..


Jika sebelum ini, saya sangat tidak sabar untuk menamatkan degree dan seringkali disalahfahami bahawa ketidaksabaran saya itu berpunca dari faktor 'ingin menamatkan zaman bujang...'. Bukan, bukan, dan bukan... Saya sememangnya ingin segera menghabiskan degree semata-mata kerana mahu tamat dari zaman belajar.. Kerana saya benar2 rasa penat & mim alif lam sin... Namun kini, semangat untuk terus belajar itu tiba-tiba datang.. Cuma saya masih berbelah bahagi..



Tuhan, tolong aku untuk menemui penyelesaiannya...

20 comments:

wanie sk said...

ambik2..one of my regrets is is taking SOCA sbb terpengaruh ngn ckp2 org kata soca susah..xpun!..that's why sociology is one of my subjects consideration for my masters...

ambik!nnt leh kongsi ilmu

Sajida said...

ooo nak wat master soca ke.. watla minor soca gak. heeeee...

kita ni tak tau lagi camne. banyak bnda kena consider.. isk3

FadBaha said...

saya ade..=)

Sajida said...

alaa... tapi 'saya' tu tak nak kelas ngan kiter.. isk3

FadBaha said...

bukan 'saya' 2 xnak cluz dgn akak..tp 'saya' 2 segan je kalu same cluz..huk3

tp still leh stdy same2 kan..hehe=)

abu muawiyah said...

tak aci
amik minor engineering la.. tak siapa berani buat..tapi ada jer budak engin buat minor IRK atau BARB..
huhu

Sajida said...

taknak stakat study sesama, nak wat esaymen n presentension sesama gak. heee

Sajida said...

minor engine? haha...tak sesuai sungguh.. lagipun saya dulu tak amik subjek sains pun. amik ekon n akaun.

FadBaha said...

alaaa..saya xleh present same2..nnt saya speechless..huk3

fuyyoo..xagak2 nak minor engine.. hu3

Sajida said...

mana ada... kan best presenter. :) nak jugak sekelas. nak jugak.. hehe.. macam confident jek nak wat minor soca.. ;p

memang fuyyoo pun buat IRK yang nak minor engine.. =D

abu muawiyah said...

tak pernah amik?em,agak susah jugak tu..tak leh TAZPRO la..hehe

Sajida said...

hehe... takpe, semoga org lain akan meramaikan bilangan PROTAZ/ TAZPRO. :)

kamu minor IRK ek? or BAR?

FadBaha said...

PROTAZ TAZPRO 2 amende???huk3

HIDUP SOCA..=p

FadBaha said...

PROTAZ TAZPRO 2 amende???huk3

HIDUP SOCA..=p

abu muawiyah said...

oh,kamu tak mngenali ku..takpe2..
sori yer mngomen disini...biasala tgk blog2 member..k,asif

bitaufiq wannajah..

p/s:lama dah yer ponteng kelas.hehe..budak2 IRK/BARB takpe,dah power semua.

wanie sk said...

to mijida n yoon,sila ke blog pink ye..hehe

Sajida said...

kenal abu muawiyah.. bakal protaz inshaALLAH... cuma tak sure kamu nak minor IRK or BAR.

aah... dah lama ponteng. tak terer bhs arab pun. perli ler tu.

xifu ada ajak join kelas dia, tapi may nanti kot. inshaALLAH.

Sajida said...

PROTAZ: Professional Ustaz
TAZPRO: Ustaz Professional

Protaz tu contohnya, doktor yg ustaz, atau engineer yg ustaz.. means yg mahir bab agama jugak di samping bekerja dlm bidang professional.. lebih kurangla.. :)

Sajida said...

to wanie:

kami ada di semua blog yg berkaitan. heee

FadBaha said...

oooo...bru tau..TQ2

to kak wanie:
sila kembali ke blog anda..=p