Saturday, April 25, 2009

* Amin..Amin..Amin.. *

"Dah seminggu cuti..." ataupun, "baru seminggu cuti.."

Bagi saya yang menanti dengan tak sabarnya untuk naik sem pendek ni, tentulah ungkapan kedua yang sering terdetik di hati. Masa dirasakan berganjak terlalu perlahan. Namun tak dapat dinafikan ungkapan pertama sekali dua ada juga berbisik di hati. Kenapa tak sabar? Bukan tergesa-gesa ingin meninggalkan rumah, cuma ada perkara yang perlu diselesaikan di sana, sebaik sem pendek bermula. Apapun, moga diri ini masih mampu bersabar dan redha dengan segala takdir yang memagari. Amin.

*****

Baru siang tadi kakak tanya,

"eh karaoke yang kat luar ni dah takde ek? Macam dah lama je tak dengar..."

Btol jugak. Dah berapa malam terasa macam tak terganggu dengan karaoke terbuka kat depan rumah saya. Kalau tak, memang sakit hati sangat2 sebab terlalu mengganggu. Ramai sangat yang menyumbangkan suara yang sedia sumbang.. [tapi kalau suara sedap pun tetap menganggu]. Tak tahu kenapa mereka tu boleh dapat lesen untuk bukak bisnes karaoke ni.

Baru nak seronok bila fikir karaoke tu dah takde. Tapi tadi... Hidup lagi rupanya.. Huhu... Pathetic. Sampai pukul 2 3 pagi pulak tu. Sekarang ni pun ada lagu yang berkumandang kat telinga ni.. Buat tak dengar je la.. Pak cik sebelah rumah (ala-ala tok ketua) ni pernah tegur diorang tu rasanya, tapi tak tahulah apa perubahannya. Tak berapa aware pulak.

Moga ALLAH beri hidayahNYA kepada saya & kita semua.. Amin..

*****

Beberapa hari lepas saya perasan ada buku yang bertajuk "Online Dengan Tuhan" atas meja ruang tamu. Ma kata ma baru beli. Terbitan PTS, tulisan Zulkifli Khair. Saya baru baca 4 bab. Memang bermanfaat. Ada perkara yang diberitahu, yang selama ni saya lupa untuk kagum tentangnya. Disebabkan saya belum baca sampai habis lagi buku tu, jadi tak dapat nak kongsi banyak benda. Cuma ada dua rangkap untaian bicara dari penulis yang ingin saya kongsikan di sini:

Allah membangkitkan semua nabi daripada Adam hingga Muhammad Shollallahu ‘alahi wasallam dalam dunia tanpa wayar. Komunikasi mereka menjangkau ke langit tanpa wayar, malah tanpa satelit. Usah begitu kagum dengan teknologi tanpa wayar sedangkan setiap hari kita berkomunikasi dengan Tuhan tanpa wayar.

Tiada buku dan kitab yang dapat menandingi al-Quran, yang dibaca sejak zaman nabi Muhammad Shollallahu ‘alahi wasallam sehingga hari Kiamat. Walaupun buku How to Win Friends and Influence People yang ditulis oleh Dale Carniege dijual sehingga 15 juta naskhah ataupun buku Guinness Book World of Record yang dijual sehingga 30 juta naskhah, naskhah al-Quran lebih banyak terjual daripada itu.


Moga kita selamanya menyedari serta menghargai nikmat iman & islam yang telah dianugerahkan Tuhan buat kita. Amin...

5 comments:

Anonymous said...

wah... akak... macam seronok jer buku ni...
t dah abes bacer citer kat safa...
kalau jumper buku tu nak beli gak...=)
ayat2 yg akak ambil dari buku tu menyentuh hati...

Anonymous said...

ameen!
gud luck sajeed tuk short sem!
smg Allah mudahkan sgl urusan kite sume kan..ameen^^


p/s:kite nye link kamu xlinkkan eh..shedeynyeee:(
gurau je..hehehee :P

Sajida said...

akak dah abes baca dah. best2. buku tu nipis je. hee

Sajida said...

huk3... sori sue... nanti kita link kan ye. sue, invite la kita utk view blogspot awak. :)

Anonymous said...

igtkan yg wordpress yang sajeed nak bgtau..

hehehehe..xpe3 :)
small matter :)