Friday, March 6, 2009

* al-bidayah *

Assalamualaikum...


Buat sesiapa yang terlintas kat blog ini, terima kasih. Ni kiranya blog baru jugakla. Blog lama ada lagi. Blog ini yang diberi nafas baru. Sekadar tempat untuk menulis apa yang terlintas di minda dan hati. Kadang2 rasa kenapa kita perlu nak penuhi citarasa individu tertentu utk tulis sesuatu penulisan ye...??? Seorang sahajakah pembaca blog kita? Mungkin dalam blog saya yg sebelum ni, kadang2 terselit tentang perkara yg tak serius, atau tak menyenangkan sesetengah pihak. Memang manusia tak pernah mampu utk puaskan hati semua pihak. tapi kadang2 kita perlu rasional dan berbaik sangka kan.

Tak tahulah nak cakap macam mana, cuma bagi saya, saya tahu siapa pembaca blog saya dan saya tahu bukan semua suka baca tentang isu yang 'berat' bagi mereka. Saya cuba untuk menarik hati mereka kepada blog saya, dengan menulis tentang perkara yg agak santai & sewaktu dengannya. Bila hati dah terlekat dgn blog ini, boleh jadi bila ada unsur2 dakwah yg kita cuba sampaikan, mereka boleh terima. Itu sekadar pendapat saya. Yang penting penulisan kita tak ada unsur2 menderhakai ALLAH. Wallahua'lam.

InshaALLAH saya akan cuba jadikan blog ini lebih 'matang' dan bermanfaat. :) Moga ALLAH permudahkan.

4 comments:

wanie sk said...

tahniah di ats blog baru ana:P

sesungguhnya sy akn jrg2 melawat ke sini...ahakz...u know where i'll find u rite:P

Sajida said...

ala, melawat la sini. yang lagi satu tu kan hampeh sket. ;p

Anonymous said...

sajid....
mne g blog lame?
huhu...
kte prefer blog lme...
sbb nye kte ske pnulisan mcm tu... rse dkt dgn kte dan lbih terasa pnulisannye...
Sgguh... bce blog awk dlu... mmbuatkan kite byk muhasabah dri ni :)

Sajida said...

ada lagi req'a.. dun wori. :)

nnt kita announce. huk2..